نوشته شده توسط : b

آقاي قدوسي زمان شعار دادن ها تمام شده شما نمي خواهد کاسه داغ تر از آش باشيد. مردم به بلوغ ذهني رسيده اند قيم نمي خواهند. هاي و هوي کردن ديگر خريدار ندارد.

با گران کردن ۲ برابري حق انشعاب آب و فاضلاب، عملاً دولت به گراني و تورم کشور مي افزايد و اين برخلاف شعارها و تبليغات دولت است که به دنبال پايين آوردن تورم و گراني است.

من از اقشار مرفه زير خط فقر هستم! به چه کسي گله کنم که مسکن مهر برايم شده مسکن دق! ماهيانه ۴۰۰ هزار تومان اقساط آن هم با هزار نوع مشکلات به دليل سود مشارکت بانک وام ۲۵ ميليون شده ۶۰ ميليون. کاش مي شد گفت مستأجري بهتر است ولي آن هم دردي است بي درمان!

جريمه چند ميلياردي اپراتور و تعطيلي چند دفتر امور مشترکين و واريز جرايم به جيب دولت چه فرقي به حال مردم مالباخته دارد؟

متأسفم براي روزنامه شما به خاطر چاپ حرف هاي کريمي قدوسي! حناي اين ها در محضر مردم رنگي ندارد!

کسي نتوانسته بود اين طور مردم را از ته دل شاد و خندان کند. از صميم دل درود به مهران مديري و تيمش! ۸-۷ سالي بود که اين گروه جاي شان خالي بود.

باور کنيد از وقتي برنامه طنز جذاب و شاد «در حاشيه» را تلويزيون پخش مي کند علاوه بر اين که ديگر ماهواره را کنار گذاشتيم از نظر روحي واقعاً همگي حال ديگري داريم. واقعاً تأثيرگذار بوده. آقاي مديري سپاس!

درباره پيشنهاد دوستمان مبني بر نمايش سازها در تلويزيون، همان برنامه شاد جمعه ايراني راديو هم حذف شد! اين گونه با ماهواره رقابت مي کنيم؟!

چرا دولت به گراني و تورم دامن مي زند؟ حق انشعاب آب و فاضلاب چرا ۲ برابر شد؟ چرا قيمت نان بايد آزاد شود؟

يارانه مرحله ۴۹ و ۵۰ اين جانب (۲ نفر) که قبلاً ۹۱ هزار تومان واريز مي شد بدون هيچ علتي به مقدار ۴۵۵۰۰ تومان (۱ نفر) تقليل يافته است. به پليس +۱۰ و فرمانداري مراجعه کردم مي گويند به ما مربوط نمي شود. لطفاً پيگيري بفرماييد.

آقاي زنگنه و آقاي نوبخت از له شدن زير بار يارانه سخن مي گويند. آيا تا به حال از حقوق چند ده ميليوني و پاداش هايي با ارقام نجومي پرسنل بعضي وزارتخانه ها هم سخن گفته اند يا فقط چشم ديدن چند هزار تومان يارانه را که به مردم ضعيف تعلق مي گيرد ندارند؟

معلوم نيست چه قدرتي پشت خودروسازان قرار دارد که نه نارضايتي مردم، نه شفاف سازي رسانه ها و نه تلنگر نمايندگان مجلس و هيچ اهرم فشاري نمي تواند تکان شان بدهد. تازه روز به روز بر قدرت گران فروشي و کم فروشي شان افزوده مي شود!

+ نوشته شده در  ساعت   توسط s  |  نظر بدهید

درآمد پزشکان درايران و غرب

دکتر مسعود پزشکيان وزير اسبق بهداشت و عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس از درآمد ۷ برابري متخصصان ايراني در مقايسه با پزشکان آمريکايي (نسبت به درآمد سرانه) سخن گفته و دکتر حسن طريقت منفرد که او هم سابقه وزارت بهداشت را دارد، عنوان کرده است که درآمد يک ساعت کار در بخش خصوصي ايران برابر با ۲۰۰ ساعت کار پزشکان فوق تخصص آلمان است. اما اين اظهارات با واکنش شديد دکتر سيد حسن هاشمي وزير بهداشت دولت يازدهم مواجه شد. در همين ارتباط دکتر عليرضا زالي رئيس کل سازمان نظام پزشکي ايران گفته است که «درآمد بالاي پزشکي سرابي بيش نيست»!

مقايسه درآمد پزشکان متخصص در آمريکا و اروپا

مطلع شدن از درآمد پزشکان غربي اصلا کار دشواري نيست؛ چرا که سازمان هاي مسئول در اين کشورها درآمد سالانه پزشکان در رشته هاي مختلف را براي اطلاع عموم اعلام مي کنند. شفاف بودن درآمد اين پزشکان نقش بسزايي در برنامه ريزي سيستم هاي بهداشتي و درماني اين کشورها دارد و نسبت اين درآمد به درآمد ديگر اقشار شاغل در سيستم بهداشتي درماني نظير پرستاران و همچنين نسبت به ديگر گروه هاي کاري در اين کشورها به عنوان يک معيار براي عدالت اجتماعي محسوب مي شود.بر اساس گزارش اداره کار ايالات متحده که در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ (۵ فروردين ۱۳۹۴) منتشر شد، متوسط درآمد سالانه يک جراح در ايالات متحده ۲۴۰ هزار و ۴۰۰ دلار است که معادل حدود ۶۵ ميليون تومان درآمد ماهانه مي شود. در همين گزارش درآمد سالانه يک متخصص داخلي ۱۹۰ هزار و ۵۳۰ دلار گزارش شده که معادل حدود ۵۱ ميليون تومان ماهانه مي شود. درآمد متوسط سالانه براي پرستاران آمريکايي ۶۹ هزار و ۷۹۰ دلار در سال است که معادل حدود ۱۹ ميليون تومان درآمد ماهانه براي اين گروه است. حقوق متوسط براي تمامي مشاغل در ايالات متحده ۴۷ هزار و ۲۳۰ دلار در سال است که معادل درآمد ماهانه حدود ۱۳ ميليون تومان مي‌شود. بالاترين درآمد در ايالات متحده متعلق به مديران ارشد، پزشکان و روانپزشکان و کارمندان شاغل در شرکت هاي نفتي است.بر اساس گزارش اداره سلامت عمومي بريتانيا در اکتبر ۲۰۱۴ (مهر۱۳۹۳) درآمد متوسط پزشکان در انگلستان در ۱۲ ماه قبل از گزارش حدود ۷۴۰۰۰ پوند در سال بوده که معادل ماهانه ۳۰ ميليون تومان است. درآمد سالانه پرستاران و گروه مامايي در انگلستان سالانه حدود ۳۱۰۰۰ پوند در سال ۲۰۱۴ بوده است. در همين حال ميانگين درآمد سالانه تمامي مشاغل در بريتانيا حدود ۲۷۰۰۰ پوند است.

بر اساس گزارش اداره فدرال کار آلمان و اتحاديه ماربورگ پزشکان آلمان، درآمد متخصصان رشته هاي مختلف پزشکي بر اساس سابقه خدمتي و محل خدمت (بيمارستان دانشگاهي يا خصوصي) بين ۵۳۰۰ يورو (متخصصين بين ۱ تا ۳ سال سابقه) تا ۶۸۰۰ يورو (متخصص با سابقه ۱۳ سال کار) است. اين ميزان معادل ماهانه حداقل ۵ ميليون و ۱۸۰ هزار تومان تا حداکثر ۲۴ ميليون تومان مي شود. اگر اين متخصصان به عنوان رئيس گروه پزشکان متخصص انتخاب شوند حقوق آنها ماهانه بين ۶۶۰۰ يورو (با سابقه ۱ تا ۳ ساله در بيمارستان هاي خصوصي) تا حداکثر ۹۲۰۰ يورو (با سابقه بيش از ۱۳ سال کار در بيمارستان هاي دانشگاهي) است که معادل حداقل ۲۳ ميليون تومان تا حداکثر ۳۲ ميليون تومان در ماه است. در نهايت اگر متخصصي بتواند به رتبه رياست کل يک بخش درماني با درجه پروفسوري برسد در اين صورت به طور متوسط حدود ۸۰ ميليون تومان درآمد ماهانه کسب مي کند. درآمد متوسط ماهانه يک پرستار حدود ۲۳۰۰ يورو است که معادل ۸ ميليون تومان درآمد ماهانه است.

براساس آخرين گزارش فدراسيون پزشکان اروپا در سال ۲۰۱۴، حداکثر درآمد پزشکان شاغل در بيمارستان هاي فرانسه بين ۴۵۰۰ تا ۷۹۰۰ يورو (۱۲ تا ۲۵ ميليون تومان)، در ايتاليا بين ۴۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ (۱۲ تا ۴۲ ميليون تومان)، در دانمارک بين ۸۳۰۰ تا ۱۳۳۰۰ (۲۹ تا ۴۶ ميليون) و در اسپانيا بين ۲۴۰۰ تا ۴۳۰۰ يورو (5.8 تا ۱۵ ميليون تومان) است. همچنين متوسط درآمد سالانه دستياران پزشکي در آمريکا ۵۵۳۰۰ دلار (حدود ۱۵ ميليون تومان ماهانه) است. درآلمان متوسط درآمد دستياران رشته پزشکي بر اساس سال تحصيلي فرد بين ۴۰ تا ۵۴ هزار يورو در سال است که معادل ماهانه ۵ميليون و ۱۱۰ هزار تا ۵ ميليون و ۱۵۰ هزار تومان مي شود. البته درخور ذکر است که از درآمدهاي ذکر شده، بر اساس شرايط کاري، خانوادگي و طبقه مالياتي حدود ۱۵ تا ۴۰ درصد ماليات کم مي شود. همچنين با وجود نزديک بودن درآمد پزشکان به ساير افراد شاغل در سيستم بهداشتي - درماني و همچنين متوسط درآمد ديگر مشاغل، در سال هاي گذشته اعتراضاتي نسبت به اين اختلاف در رسانه هاي مختلف اين کشورها منتشر شده است. اعتراض نسبت به اين تبعيض ها به وضع قوانيني منجر شده، تا سقف درآمد پزشکان کاهش يابد. از طرف ديگر پزشکان نيز در کشورهاي غربي نارضايتي خود را از دريافت کم ابراز داشته اند. در آلمان بين ۱۰ تا ۵۳ درصد از پزشکان متخصص در رشته هاي مختلف از درآمد خود ناراضي بوده اند که بيشترين گروه ناراضي ها در بين متخصصان گوش و حلق و بيني هستند و کمترين آنها را پاتولوژيست ها (متخصصين آسيب شناسي) تشکيل مي دادند.

درآمد پزشکان متخصص ايراني چقدر است

بر خلاف کشورهاي اروپايي و آمريکايي، هيچ آمار رسمي از درآمد متوسط و همچنين حداقل و حداکثر درآمد پزشکان متخصص در کشورمان از مراجع رسمي نظير وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکي، وزارت کار و يا اداره آمار وجود ندارد. گرچه براي پاسخ صريح و روشن به اين سوال که درآمد متخصصان ايراني نسبت به پزشکان ديگر کشورها در چه سطحي است نياز به شفاف سازي در اين زمينه وجود دارد ولي سعي کرديم تا با استفاده از شواهد نسبتا متقن موجود، ميزان درآمد متخصصان ايراني را تخمين بزنيم.ارقام متفاوتي از سوي دست اندرکاران و صاحب نظران در خصوص کارانه پزشکان متخصص در بيمارستان هاي مختلف گزارش شده است. در نامه ۶ تن از نمايندگان اقتصاددان مجلس به رئيس جمهوري در خصوص تعرفه پزشکان که منتشر شد، اين نمايندگان به تبعيض درآمد پزشکان با ديگر اقشار کادر درماني، اعتراض کردند.

همچنين در خبري که يکي از خبرگزاري ها در فروردين ۱۳۹۴ گزارش کرد، حسن غفوري فرد وزير و نماينده سابق مجلس اذعان داشته که «مدير يکي از بيمارستان ها خودش به من گفت که من فقط ۴۵ ميليون تومان کارانه مي گيرم». دکتر ايرج خسرونيا رئيس جامعه پزشکان متخصص داخلي ايران نيز بيشترين کارانه‌ها را مربوط به جراحان قلب و مغز و اعصاب دانست که مي تواند ماهانه تا ۷۰ ميليون تومان هم برسد. در مقابل اين رقم ها، معاون درمان وزارت بهداشت در خرداد ماه ۱۳۹۳ اعلام کرد که استادان دانشگاه که مطب ندارند و تمام وقت در بخش دولتي کار مي کنند کارانه زير ۱۰ ميليون تومان مي گيرند و علي جعفريان رئيس دانشگاه علوم پزشکي تهران، متوسط رقم کارانه هيئت علمي دانشگاه را ۵ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان دانست. در سال ۱۳۹۲ حسن طريقت منفرد وزير بهداشت وقت، اعلام کرد که درآمد کارکرد پزشکان در بخش دولتي براي ۱۵۰ ساعت کار ماهانه ۳۴ ميليون تومان است. بسياري از پزشکان متخصص که در دانشگاه‌ها و يا ديگر سازمان هاي دولتي يا غير دولتي نظير سازمان تامين اجتماعي کار مي کنند حقوق ماهانه چند ميليوني بر اساس سابقه کار و رده علمي دريافت مي کنند. اين ارقام به کارانه اضافه و به عنوان دستمزد نهايي پرداخت مي شود. ارقام اين دستمزدها نيز به طور شفاف در دسترس نيست.

درآمد مطب و کلينيک هاي خصوصي

در مطب ها معمولا تعداد زيادي بيمار ويزيت مي شوند که علاوه بر حق ويزيت در بسياري از اين مطب ها درآمدزايي از طريق انجام آزمايش هايي نظير نوار قلب، نوار مغز، سونوگرافي و... نيز انجام مي گيرد. متاسفانه بررسي هاي انجام شده، نشان مي دهد که از درآمد متوسط مطب ها و کلينيک ها نيز هيچ گاه گزارش شفافي منتشر نشده است.

با توجه به نکاتي که عنوان شد، تخمين درآمد نهايي يک پزشک متخصص در ايران به خاطر منابع متعدد درآمد و نبود شفافيت غير ممکن است. دکتر ايرج خسرونيا رئيس جامعه پزشکان متخصص داخلي در مصاحبه اي که با مهر داشته است، بيشترين درآمد را متعلق به جراحان مغز و اعصاب دانست که بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ ميليون تومان در ماه است. ايرج نديمي نماينده مجلس به وجود دست کم ۳۰۰ پزشک با درآمد ماهانه يک ميليارد تومان اشاره کرد. دکتر علي اصغر پيوندي رئيس هيئت مديره نظام پزشکي تهران نيز با تاييد وجود پزشکان متخصص با درآمدهاي چند صد ميليوني اظهار کرد که نمي توان درصدي را براي اين تعداد پزشکان تعيين کرد. در تحقيقي که توسط يک گروه در صدا و سيما انجام شده بود، گزارشي از ۲ هزار پزشک با درآمد بالاي ۵۰۰ ميليون تومان در ماه ارائه شد. در عين حال با آشفتگي اطلاعات موجود به طور قطعي نمي توان گفت که درآمد متخصصان ايراني بيشتر يا کمتر از همتايان خارجي آنهاست، ولي دو نکته با توجه به اطلاعات موجود قطعي است.

گروهي ازپزشکان متخصص که درآمدشان شامل کارانه، حقوق پايه، درآمد مطب و حتي زيرميزي مي شود قطعا چندين برابر متخصصان اروپايي و آمريکايي درآمد دارند.نبود عدالت در پرداخت بين پزشکان و ديگر کادر درماني و همچنين دستياران پزشکي حتي با اطلاعات داده شده توسط نظام پزشکي و وزارت بهداشت، کاملا مشهود است.دريافتي متوسط پرستاران در آمريکا و آلمان يک سوم تا يک چهارم درآمد پزشکان است که در ايران اين رقم به شدت کمتر است. همچنين حقوق دستياران پزشکي در آمريکا حدود ۲۵ درصد درآمد يک متخصص و در آلمان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمد يک متخصص است.در تمامي کشورهاي پيشرفته دنيا، درآمد پزشکان جزئي از بودجه کلي سلامت کشور محسوب مي شود و به اين خاطر است که با شفافيت هر ساله بايد اعلام شود.

مهم ترين نکات

درآمد سالانه يک جراح در ايالات متحده ۲۴۰ هزار و ۴۰۰ دلار است.

درآمد سالانه پرستاران در انگلستان حدود ۳۱۰۰۰ پوند در سال ۲۰۱۴ بوده است.

در سال ۲۰۱۴، درآمد پزشکان بيمارستان هاي فرانسه ۴۵۰۰ تا ۷۹۰۰ يوروبود.

اغلب پزشکان متخصص ايراني که درآمدشان شامل کارانه، حقوق پايه، درآمد مطب و حتي زيرميزي مي شود چندين برابر متخصصان اروپايي و آمريکايي درآمد دارند.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط s  |  نظر بدهید

حرف‌مردم خراسان - چهارشنبه 1394/01/26

وزير کشور از کاهش آمار ازدواج و افزايش طلاق خبر داد. واقعاً مسئوليت اين کار و معضل بزرگ متوجه چه کسي است؟ چه چيز باعث افزايش طلاق شده است؟

وقتي حقوق روزي ۱۵ ميليون کي روش را شنيدم، يک حساب سرانگشتي کردم ديدم با حقوق يک روز کي روش مي توانم يک سال و با حقوق يک ماهش تقريباً ۳۶ سال زندگي کنم، البته اگر عمري باقي باشد!

چرا هيچ نظارتي بر قيمت داروهاي تقويتي در داروخانه ها نيست؟ يک شيشه شربت فروگولوبين برچسب قيمت روي آن ۹۷۵۰ تومان است ولي ۱۵۸۰۰ تومان مي فروشند! در صورت اعتراض مي گويند: همين است، نمي خواهيد نخريد!

خواهشمندم پيگيري بفرماييد چرا شرکت سايپا خودرويي را که بايد تا پايان ۹۳ تحويل مي داد هنوز تحويل نداده و پاسخگو هم نيست؟

واقعاً چه اعتدالي! امتياز برق ۲ ميليون و آب و فاضلاب ۲ ميليون و ۴۰۰ اگر يک امتياز داشته باشي ديگري را درخواست نکني پولش را بايد پرداخت کني يا اين که همان امتياز قبلي را هم قطع مي کنند!

آقاي بذرپاش شما داماد آقاي احمدي، وزير آموزش و پرورش احمدي نژاد نيستي؟ شما سفارش شده نيستي که با سن کم مدير سايپا شدي؟ از سوابق انقلابي خانواده ات بگو! خودت که بچه اي اصلا مي داني جنگ يعني چه؟

+ نوشته شده در  ساعت   توسط s  |  نظر بدهید

لغو استخدام دست‌کم 1200 دانشجویی که غیرقانونی دکترا گرفته‌اند

پرونده بورسیه‌ها دوباره به صدر اخبار بازگشت. آن هم در نخستین دیدار کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با وزیر علوم. فرهادی قول داده که تا پایان امر پیگیر مسائل مربوط به بورسیه‌ها باشد. ابعاد ماجرا البته بسیار گسترده است. خیلی از متخلفان حالا مدرک دکترا را در جیب گذاشته‌اند و وزارت علوم جلوی استخدامشان را گرفته، برای 1200 نفری که هنوز دنبال جایابی‌اند، حکم منع استخدام زده شده و الزام به پرداخت خسارت و هزینه‌هایی که وزارتخانه در طی سال، بیهوده پای این افراد هزینه کرده است. جواد هروی در گفت‌وگو با «شرق» تأکید دارد 1888 دانشجوی دکترای بورسیه‌شده در موضوع تبدیل داخل به خارج تخلف کرده‌اند و بسیاری از همین دانشجویان با مشکلاتی از جمله کبر سن و شرط معدل و مدرک معادل مواجه‌اند .او همچنین مسأله حضور نام برخی مسئولان دولت احمدی نژاد و نمایندگان را تأیید کرده و تأکید دارد که نهادهای قضایی و مسئول بدون توجه به مقام و نام افراد و بر حسب قانون با افراد متخلف برخورد خواهد کرد. او از اینکه به شرط رانت برخی افراد در دولت احمدی نژاد از حیاط خلوت دانشگاه راهی کرسی‌های دانشگاه شده‌اند، گله دارد و مجلس را در برخورد با این شکل از استخدام‌ها مسئول می‌داند.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط s  |  نظر بدهید

حرف‌مردم خراسان - سه‌شنبه 1394/01/25

اين کي روش چه گلي به سر ما زده که بقيه مربيان نمي توانند! پولي را که به کي روش مي دهند براي زيرساخت ها هزينه کنند تا شرايط خوب شود.

حرف مردم خيلي دلچسب است ولي دلچسب تر از آن حقوق روزي 15ميليون آقاي کي روش است. همه را گفتيد چه فايده کسي گوش نمي دهد.

به حميد رسايي بگوييد بس است! اين قدر عليه دولت موضع نگيرد. تو را به خدا اين آرامش را از مردم نگير! هي از دولت ايراد نگير!

چند روز پيش براي اين که در حال رانندگي با تلفن صحبت نکنم پارک کردم. يک دقيقه نگذشته بود که با تلفن صحبت مي کردم که مأمور اليت آمد به خاطر پارک جريمه ام کرد چون 2هزار تومان همراهم نبود گفت که طبق قانون توقف ممنوع 40 تومان جريمه شديد. از مردم همين طوري الکي پول مي گيرند، خجالت نمي کشند. آيا نظارتي هست؟

آقاي مديري بابت طنز در حاشيه تشکر! به مخالفت دکتر و وکيل توجه نکن، آن ها هم جزئي از همين جامعه هستند که بارها درباره آن ها هم طنز توليد شده است. حالا اين ها از چه چيزي ناراحتند؟!

کساني که در تهران و مشهد با پرتاب سنگ و شکستن شيشه هاي کنسولگري عربستان انواع اهانت و فحاشي به حکومت آن کردند، اگر در عربستان يا هر کشوري هم با سفارت و کنسولگري ما اين گونه برخورد شود چه خواهند گفت؟ باز هم تاکيد مي کنم عمل شنيع آن ماموران قابل توجيه نيست، اما راه برخورد با آن هم اهانت به نژاد و کشور نيست.

آقاي بذرپاش امثال شما اگر در دولت قبل اين قدر به فکر منافع ملي بودند اين همه مشکلات گريبانگير مملکت نبود.

طنز آقاي مديري توهين و بي احترامي فاحشي به صنف وکلاست. همه وکلا هم بد نيستند!

آقاي بذرپاش چند سال داري؟ مي داني ساواک که بود و چه مي کرد؟ نمي داني، قطعا با ديگر دوستانت اين طور صحبت نمي کني که با برخي چهره ها صحبت مي کني با اين حرف ها بزرگ نمي شوي!

چرا اداره ها از جيب مردم کاسبي مي کنند؟ تعويض گواهي نامه رانندگي ۶۰ هزار تومان هزينه دارد! پس خدمات دولت چه مي شود؟

ده ها قلم دارو در ابتداي امسال افزايش قيمت داشت در حالي که سازمان هاي بيمه گر اين افزايش را قبول ندارند. سود را شرکت هاي دارويي و داروخانه ها مي برند و ضرر را بيمار! سازمان هاي بيمه گر هم تماشاچي و بي اعتنا هستند!



:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

برخي افراد مثل رسايي و قدوسي انگار مأموريت دارند دولت را تخريب کنند! جالب اين جاست حتي مواقعي که تمام ملت از کار مثبت دولت در هر زمينه اي منتفع مي شوند باز هم اين 2 عزيز اعتراض دارند!

از عملکرد آقاي کفاشيان در مورد ماندن سرمربي پرتغالي و حقوق روزي 15ميليون تومان متأسفم!

من 4ماه است فرزندم متولد شده هنوز از يارانه خبري نيست! مثل بچه من خيلي هست.

سرويس اينترنت همراه اول نوعي اجحاف در حق مصرف کننده است. شرکت مخابرات دارد خودش را مديون مشتريان مي کند.

چرا يک بسته آموکسي سيلين 500 قبل از عيد 2هزار تومان بوده و حالا با 50درصد افزايش، شده 3هزار تومان؟ چه کسي بايد پاسخگو باشد؟

هزينه هايي که بابت صدور دفترچه هاي بيمه داديم هيچ، بايد مجدد براي صدور کارت الکترونيکي بيمه هزينه بدهيم. واقعا آفرين!

از مسئولان دولت و مجلس تقاضا مي شود فکري براي اقتصاد مملکت بکنند. بيکاري جوانان روز به روز بيشتر مي شود، مخارج بالاتر مي رود، ولي سطح درآمد همچنان پايين است!

همه ما مي دانيم که کي روش رفتني نيست لطفا اين قدر بزرگش نکنيد. بخش هاي خبري را هم با اين ها پر نکنيد. کي روش کجا برود که روزي 15 ميليون بدهند و اين همه هم نازش را بکشند.

آقاي ظريف و تيم مذاکره کننده دست مريزاد! خدا به شما قوت و خير عطا کند که اين قدر با سازهاي مخالف افراد کار خود را با صبر و شکيبايي و حسن نيت انجام مي دهيد. دعاي خير همه مردم بدرقه راهتان.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط s  |  نظر بدهید

تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده

دو مامور پلیس در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی تعرض کرده‌اند. مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تایید کرده و وعده پیگیری داده است.ماجرا از این قرار بوده است: گروهی از زائران ایرانی که ۲۷ اسفند ماه سال گذشته برای حج عمره به عربستان سفر کرده بودند، پس از به انجام رساندن مراسم حج قصد داشتند به ایران بازگردند. ماموران فرودگاه جده در گیت بازرسی توجه‌شان به دو نوجوان ایرانی جلب می‌شود. آنها این دو جوان را از خانواده‌شان جدا می‌کنند و به بهانه بازرسی بدنی به اتاقکی می‌برند و به آن‌ها تعرض می‌کنند.دو جوان هنگامی که به نزد خانواده‌شان برمی‌گردند، آشفته‌حال و پریشان بوده‌اند. آنها ماجرا را به اطلاع خانواده‌‌شان می‌رسانند، و آن‌طور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، پس از پیگیری مسئولان کنسولگری ایران در جده دو مامور سعودی بازداشت می‌شوند. اکنون پرونده دو نوجوان زائر در کمیسیون فرهنگی مجلس ایران طرح شده و قرار است که مسئولان ستاد حج و زیارت برای پاسخگویی به کمیسون فرهنگی مجلس بروند.این دو نوجوان ١۴ و ١۵ ساله هستند، پس از انجام حج عمره و در حال بازگشت به ایران بودند که در فرودگاه جده با مشکلاتی مواجه می‌شوند. البته شنیده‌ها حاکی است که این اتفاق روز هشتم فروردین رخ داده ‌است.اگرچه منبع این خبر، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بود که ساعتی بعد خبر را تکذیب کرد و آن را خبر‌سازی رسانه‌ای عنوان کرد، اما در ادامه وزارت امور خارجه به طور رسمی خبر را تایید کرد. البته معاون وزیر امور خارجه به جای تجاوز از واژه «شبه‌تجاوز» استفاده کرد.معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی، پارلمانی ایرانیان درباره تعرض به دو ایرانی از سوی پلیس سعودی گفت: متاسفانه این اقدام شبه‌تجاوز برای دو نفر از هموطنان که به عمره مشرف شده بودند پیش آمد.به روایت قشقاوی، «در هفته دوم تعطیلات، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، مأموران متخلف مذکور به بهانه مشکوک‌شدن به دو نوجوان ایرانی، آن‌ها را از بقیه جدا کرده و در بخش دیگری مورد بازرسی بدنی قرار دادند که در اثنای بازرسی، سایر افراد کاروان متوجه شدند که مأموران خاطی قصد آزار و اذیت جنسی آن دو نوجوان را داشته‌اند و مسئولان امر را از این موضوع مطلع می‌کنند. مسئولان مربوطه بلافاصله موضوع را به سرکنسولگری جمهوری‌اسلامی‌ایران در جده اطلاع داده و با حضور کنسول آن سرکنسولگری، مقام‌های ذی‌ربط کاروان و مسئولان فرودگاه جده بررسی‌های می‌دانی به عمل آمده و پس از شناسایی دو مأمور متخلف، پس از انجام مقدمات قانونی طرف سعودی اقدام به بازداشت آن‌ها می‌کند».

معاون وزیر امور خارجه تاکید دارد: «در روز بعد از این واقعه و در غیاب سفیر عربستان‌سعودی در تهران، کاردار و کنسول آن کشور توسط مدیرکل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این عمل شنیع و غیرانسانی را که باعث جریحه‌دارشدن افکارعمومی کشورمان شده است، به وی ارائه کرد. طرف سعودی با ابراز تاسف شدید از این اتفاق رذیلانه قول داد موضوع را در بالا‌ترین سطح توسط مقامات کشورش مورد پیگیری قرار داده و با افراد خاطی به‌شدت برخورد شود».قشقاوی افزوده «با توجه به این رفتار غیرانسانی و ضددینی، منتظر برخورد دولت سعودی با این افراد و اعمال اشد مجازات در مورد آن‌ها هستیم. نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده تا حصول نتیجه مشخص پیگیر ماجرا خواهند بود و متعاقبا نتایج آن در اختیار خانواده‌ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت».همچنین مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه درباره این حادثه گفت: حسب اطلاع هفته گذشته دو نوجوان حاضر در کاروان زائران ایرانی در فرودگاه جده در موقع بازگشت به کشور مورد تعرض دو مأمور سعودی قرار گرفتند.رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس اظهار داشت: مأموران سعودی به هنگام بازرسی بدنی مسافران دو نفر از نوجوان 14 و 15 ساله ایرانی را به بهانه این که به آن‌ها مشکوک هستند و دستگاه گیت آلارم می‌دهد آنان را به اتاق بازرسی خواهران هدایت کرده و متأسفانه مورد بی‌حرمتی قرار دادند.وی ادامه داد: با اطلاعاتی که داریم ظاهرا در پی اعتراض و سر و صدای این نوجوانان مأموران موفق نشدند عمل شنیع خود را کامل انجام دهند.نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر اظهار کرد: با سر و صدای این دو نوجوان ایرانی، سایر ماموران سعودی مانع اقدام شنیع آن‌ها شده و آن‌ها را بازداشت کردند، البته این مسئله قابل پیگیری است و باید بررسی شود که آیا ماموران سعودی بازداشت شده‌اند یا خیر.
دواتگری گفت: در گذشته موارد مشابهی را شاهد بودیم که وقتی مسئولان عربستان با چنین اقدامی از سوی مأموران خود روبرو می‌شدند، آن مأموران توسط دستگاه قضایی عربستان اعدام می‌شدند.وی ادامه داد: ما هم انتظار داریم همین رفتار با مأمورین خاطی عربستان بدون مضایقه انجام شود.نماینده مردم و عجب‌شیر اظهار کرد: همچنین از سازمان حج و زیارت انتظار داریم ابعاد موضوع را به درستی بررسی کند و بر ورود و خروج زائران ایران به عربستان نظارت داشته باشد. همچنین عربستان که ادعای خادمی حرمین شریفین را دارد با این اقدام ثابت کرد که اینگونه نیست.سفیر پیشین عربستان بیش از ٩ماه است که تهران را ترک کرده و سفیر جدید با اینکه اقدام اداری مرتبط به انتصابش در تهران انجام شده، هنوز در سفارتخانه ریاض در خیابان فرشته تهران مستقر نشده ‌است.دو سال گذشته نیز یکی از دیپلمات‌های سفارت عربستان در تهران، درحالی‌که مست بود و با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کرد، در تصادف با یک شهروند ایرانی موجب مرگ او شد.سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت پیش از آغاز تعطیلات نوروزی خبر داده بود که سفارت عربستان سعودی در تهران مشکلاتی برای صدور ویزای عمره‌گزاران ایجاد کرده است. سپس وزارت خارجه با سفارت عربستان گفت‌‌وگوهایی انجام داد، اما به ثمر نرسید و به همین دلیل پروازهای حج عمره از ۲۹ اسفند به بعد لغو شد.از ۱۰ فروردین ماه سال جاری سفارت عربستان سعودی صدور ویزا برای حج عمره زائران ایرانی را از سر گرفته است. در طی یک ماه گذشته، به رغم وجود محدودیت‌ها، ۲۳ هزار زائر ایرانی به عربستان سعودی سفر کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

کارکرد ماهيانه گاز 15هزار تومان شده مبلغ پرداختي 23900 تومان! چرا؟

جناب آقاي رئيس جمهور، با يک پيامک فرستادن به ملت و تبريک گفتن مشکلاتي مانند گراني، تورم، اختلاس، بيکاري و مشکل جوانان حل نمي شود.

ما آخر نفهميديم برطرف کردن مشکل اينترنت با اين سرعت بسيار کم دست دولت است يا کساني که کل سهام مخابرات دستشان است. واقعاً خسته شديم!

از همراه اول براي دريافت هزينه ۱۰۰۰ توماني بابت دريافت اجباري هر پيامک تبليغاتي از مسافران سفرهاي خارجي سپاس گزاريم.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط s  |  نظر بدهید

دیدار جمعی از خاتواده های شهدا با دکتر علی مطهری

جمعی از خاتواده های شهدای انقلاب اسلامی و فاجعه ی هفتم تیربه منزل دکتر علی مطهری رفته و با وی دیدار و به گفت و گو پرداختند.علی مطهری در این دیدار که به صورت سرزده صورت گرفت، گفت: این که تشریف آوردید، برای ادامه فعالیت ها و اهداف ما موجب دلگرمی است. ما و شما که به انقلاب علاقه داریم و دل هایمان برای آینده انقلاب می سوزد، شاید حکم مادری را داریم که مادری غیر واقعی مدعی فرزند اوست و طرف مقابل به ظاهر برای انقلاب دل می سوزاند.وی افزود: به تعبیر شهید مطهری، یکی از آفت های یک ملت، رخنه فرصت طلب هاست یعنی یک عده هستند که با یک حرکت اجتماعی و فکری باعث می شوند که افرادی با شعار های تند میدان را به دست بگیرند و انقلابیون اولیه را به حاشیه برانند و مردم را فریب دهند. و این تا حدی برای انقلاب ما در حال رخ دادن هست به طوری که افرادی که نه شناسنامه مشخص دارند و نه عقبه درستی، جریان را بدست گرفته اند. مثل انقلاب مشروطیت که یک جریان دیگر آمد و انقلابیون اولیه مثل ستارخان و باقرخان را به حاشیه راندند و آنها در غربت سپری کردند.نماینده مجلس گفت: مردم دیگر علاقه و حوصله ی شرکت در جلسات فکری مانند قبل از انقلاب را ندارند. اگر این تحقق می یافت و جدی برگزار می شد، این مشکلات نبود، ولی متأسفانه همه چیز بر اساس احساسات و هیجان شده است.از نظر فکری کل جامعه تغییر کرده و حتی دانشجویان هم تمایلی به جلسات فکری ندارند و از این قضیه، یک عده افراد زیرک سود می برند و جوانان را فریب می دهند و به عنوان ابزار از آنها استفاده میکنند.این افرادی که به من حمله کردند، اصلا نمی دانند که من چه میگویم و چه میخواهم. حتی دشنام هایی میدادند که به شخص شهید مطهری برمیگشت. باید کاری کنیم که فضا عوض شود. اینها یک کتاب شهید مطهری را هم نخوانده اند. در این مجلس هم نزدیک به 70،80 نفری هستند که با بنده هم عقیده اند ولی جرأت بیان کردن حرف ها را ندارند.وی اظهار داشت: به نظرم لازم است این کتاب " آینده انقلاب اسلامی" شهید مطهری را هر سپاهی، بسیجی و هر امام جمعه ای بخواند.این حالت تظاهر و نفاق که ایجاد شده است و این حالتی که نمی گذارند کسی آزادانه حرفش را بزند یک بیماری بزرگ است و همه مسئولیت دارند و نباید مایوس شد. الآن در بین مهاجمین و امران آنها یک فضای رعب و وحشتی حاکم شده است. اینکه اینها ظاهراً حزب اللهی بودند، ولی قطعا در میانشان اراذل و اوباش بوده اند و این کارها اوباش گری است.



:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : | نظرات ()