نوشته شده توسط : b

چرا يک کپسول ۷ هزار توماني در مشهد ۱۵ تا ۲۰ هزار بايد فروخته شود؟

بابا تو را به خدا مسئولان به داد مردم برسيد! بيکاري در مملکت امان مردم را بريده است.

توصيه مي شود اين بار مجلسي ها وزير علوم مورد اعتماد خود را به رئيس جمهور پيشنهاد کنند! کاش در ساير زمينه ها هم همين قدر سخت گيري و پافشاري مي کرديد.

بعضي از نماينده ها مثل احمد توکلي و رسايي، حسينيان و کريمي قدوسي فکر مي کنند رئيس جمهور بايد براي انتخاب وزير علوم با آن ها مشورت کند و دست از لجبازي برنمي دارند. اگر روحاني يک نفر از جبهه پايداري به عنوان وزير علوم معرفي کند براي اين آقايان خيلي جذاب خواهد بود.

آقاي نعمت زاده! لطفاً دلتان به حال ملتي بسوزد که شما را به اين منصب رسانده اند نه اين که در انديشه فروش سيگارهاي آمريکايي باشيد که عامل اصلي انواع بيماري هاي صعب العلاج و خطرناک مانند سرطان است!

دقت کرديد در ايران هر اداره يا سازماني قوانين و مقررات و فرمول هاي بين المللي را تغيير مي دهد؟ مثلاً راهنمايي و رانندگي با تغيير حق تقدم در ميدان ها و ممنوعيت گردش به راست در چهارراه ها و بانک ها تغيير فرمول وام حدود ۸ درصد سود دريافتي از نرخ سود اسمي بيشتر دريافت مي کنند ولي براي پرداخت سود به سپرده گذاران از همان فرمول رايج بين المللي پيروي مي کنند.

چرا بايد در رسانه به اصطلاح ملي هميشه عده اي خاص و تکراري با يک طرز فکر به عنوان کارشناس حضور پيدا کنند؟!

مي خواستم خدمت رسايي بگويم شما که روز دادگاه آقاي مهدي هاشمي به دادگاه رفتيد. شما که هميشه دايه مهربانتر از مادر هستيد پس چرا به دادگاه محمدرضا رحيمي و سعيد مرتضوي نرفتيد؟



:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

براساس تاييد ديوان عالي کشور، سعيد مرتضوي دادستان سابق عمومي و انقلاب تهران به صورت دائم از احراز شغل قضا انفصال پيدا کرد.همچنين براساس اين حکم، وي به مدت 5 سال از احراز مشاغل دولتي نيز منفصل مي شود. اژه اي معاون اول قوه قضاييه نيز با بيان اينکه در جريان جزئيات اين حکم نيستم، گفت:ولي تا جايي که اطلاع دارم محکوميت مرتضوي که مربوط به انفصال ها مي شد، تأييد شده است.



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

نکاتی در رابطه با این طرح به اصطلاح واقعی کردن هزینه ها قابل توجه مردم و مسئولین باید باشد؛

1- بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به درآمد پزشکان پردرآمد اضافه می شود و هزینه بسیاری از خدمات افزایش نجومی یافته.
2- طرح های کاهش پرداخت مردم به ده درصد و... هم بیشتر برای همین افزایش بود. و اصلا اعلام درصد وقتی که قیمت مشخص نیست نوعی فریبکاری است. مثلا ده درصد ۱۰۰ هزارتومان برابر با صد درصد ده هزارتومان است. حالا بیمار ۳۰ درصد ده هزار تومان را بدهد بهتر است یا ده درصد صدهزارتومان؟! البته در هر صورت منافع پزشکان محترم محفوظ است چون حتی اگر بیمار به ظاهر صفر ریال هم بدهد در عمل پزشک پولش را به صورت صد درصد و کامل از بیت المال می گیرد و به قولی فقط مردم نمیفهمند از کجا خورده اند!
3- مگر پزشکان کم درآمد داشتند؟! یک پزشک معمولی چندین برابر یک پرفسور ریاضیات یا مهندسی دانشگاه شریف درآمد دارد. و اگر هم رده بخواهیم حساب کنیم آن پرفسور را باید با یک فوق تخصص زبردست مقایسه کنیم که متاسفانه اصلا درآمدهایشان قابل مقایسه نیست.
4- وزارت بهداشت یکی از دلایل خود را حذف زیر میزی اعلام کرده! اصلا چرا باید پزشکی که ده ها میلیون تومان درآمد ماهانه دارد زیر میزی بگیرد؟! آیا این حسن تعلیل آوردن جناب وزیر توجیهی برای این امر غیر موجه نیست!
5- مگر قبلا پزشکان چند هزار میلیارد تومان زیر میزی می گرفته اند که ۱۵۰ میلیارد تومان از بیت المال روی میزشان می گذاریم تا زیر میزی نگیرند؟
6- افزایش تعرفه ها یکی از اقدامات منفی از سلسله اقداماتی است که به دنبال کسب منافع حداکثر برای پزشکان است، کاهش ظرفیت پزشکی دانشگاه ها برای حفظ منافع اعضای نظام پزشکی، کاهش سنوات خدمت در مناطق محروم و... گام های دیگری است که زمزمه های آن به گوش می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

شخصي که آقاي محمدرضا خاتمي را فتنه گر خطاب کردي: در وضعيت کنوني فتنه گر واقعي شما و امثال شمايند که مديران و انديشمندان بزرگ اين کشور را بدون آن که در محاکم قضايي رسمي کشور محکوم شده باشند با اين عنوان خطاب مي کنند.

اين نرخ تورم پيشکش خودتان! اگر توانستيد فساد و بند و بست بازي نگه داشتن پول و طلب مردم به مدت ۱۲ ساعت براي درآمد بيشتر در بانک ها را پيگيري کنيد نه تورم را!

وزارت بهداشت، پزشکان متخصص را به ويزيت ۸ بيمار در ساعت ملزم کرده است. يعني هر بيمار 5.7 دقيقه، اين يعني تضييع حقوق بيماران. در کشورهاي توسعه يافته اين زمان بين ۲۵ تا ۳۵ دقيقه است.

باهنر بايد از اصلاح طلبان بترسد چون در صورت ورود آن ها، رأيش فقط منحصر به خانواده اش خواهد بود. فقط پنج رأي خواهد داشت.

چرا بابت پيامک هاي تبليغاتي از ما مشترکان هزينه کم مي شود؟

باز هم طبق معمول گراني ديگر. بعد از گران کردن بليت قطار و قبوض برق و گاز نوبت به افزايش پرداخت عوارضي بزرگراه ها رسيد! چرا کاهش قيمت نفت را از جيب مردم جبران مي کنيد؟

چرا داروخانه ها براي هر نسخه هزار و ششصد تومان حق فني و پانصد تومان حق ثبت مي گيرند؟ اين هزينه ها را هم بيمه هاي تکميلي پوشش نمي دهند!

سازمان نظام پزشکي لطفا رسيدگي کند. بعضي پزشکان متخصص در مرکز استان، برگه نسخه بيمار را هم از دفترچه بيمار براي خودشان جدا مي کنند که اين مشکلات را ايجاد مي کند: ۱- هيچ پرونده درماني براي بيمار نمي ماند ۲- براي دريافت خدمات بيمه تکميلي هيچ سندي وجود ندارد. ۳- بيماراني که مشکل زيادي دارند يا متوجه نشوند که فتوکپي بگيرند، بعدا بيمه طلايي و تکميلي جوابگوي آن ها نيست.

همراه اول هم از کار نادرست ايرانسل ياد گرفته است، سيم کارت هاي دائمي خاموش را سلب امتياز مي کند و مي فروشد. به چه حقي؟



:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : b

ابلاغ اجراي مفاد كتاب «ارزش‌هاي نسبي سلامت جمهوري اسلامي ايران در سال ۹۳» هر چند به گفته وزير بهداشت از خدمات جامعه پزشكي صيانت مي‌كند اما از همان روزهاي نخست ابلاغ جنجال آفرين شده است.به گفته علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور "با اجرای کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات درمانی به طور کلی ۱۲۰ تا ۳۰۰ درصد رشد تعرفه‌ها اتفاق افتاده است".عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در این شرایطی که ما مشکل داریم و دولت هم شدیداً در تلاش است که بتواند تورم را کنترل بکند من نمی‌دانم افزایش‌های شدید در تعرفه های درمانی از کجا می‌خواهد تأمین شود.قادری گفت : این افزایش تعرفه ها منجر به مسابقه ای بین بخش بهداشت و درمان و بخش‌های دیگر می‌شود و سایر بخش‌ها هم به خاطر اینکه از قافله عقب نمانند به دولت فشار می آورند و دولت با این شرایطی که با کاهش درآمد نفت مواجه هستیم باید به سمت کاهش هزینه‌ها پیش برود و تن به افزایش قیمت‌ها بدهد و مشکلاتی را برای دولت ایجاد بکند که قابل کنترل نباشد.وی در مورد استدلال مقامات دولتی در مورد جلوگیری از زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان با افزایش تعرفه ها می گوید : در بخش‌های دیگر هم ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد آیا باید به همین شکل عمل بکنیم. در راهنمایی و رانندگی، در سیستم قضایی و در بخش‌های دیگر مثلاً مجموعه شهرداری و خدمات رسان هم ممکن است در موارد معدود این مسائل وجود داشته باشد اگر با این استدلال‌ها بخواهیم تن به این افزایش قیمت‌ها بدهیم چرا در سایر بخش‌ها این کار را نکنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت : نمایندگان خیلی در جریان قضایا نیستند، دولت باید جزئیات این افزایش‌ها را به نمایندگان اطلاع بدهد. این موضوع وقتی آثار و پیامدهایش در جامعه مشخص شد تازه نمایندگان متوجه می شوند چه اتفاقی افتاده و واکنش‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت، خود دولت باید نگران باشد که با این افزایش‌ها مطمئناً ناچار می‌شود که هزینه های زیادی را در بخش جاری داشته باشد.وی در رابطه با تأثیر افزایش تعرفه های خدمات درمانی گفت : این افزایش‌ها نارضایتی‌های زیادی دارد و مردم را دچار مشکل فراوان می‌کند. بالاخره درصدی از این هزینه‌ها را مردم می‌خواهند پرداخت بکنند و الآن هم همه که نمی‌توانند از خدمات بیمه استفاده بکنند.وی در پایان تصریح کرد : فضا در جامعه به گونه ای پیش می‌رود که اعتراض کردن به این قضایا برای افراد پرهزینه می‌باشد و من فکر می‌کنم که مجموعه‌ها و دولت باید این جمع بندی را داشته باشند که اگر دقت نکنند این کار موجب نارضایتی می باشد و اعتراضات مردم را در پی دارد که و به دنبال آن شاهد مشکلات دیگری می‌شویم.



:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()